Obiective
Casa Poporului
Delta Dunarii
Romania: Date generale
Activitati »
» 
...
Adrese utile »
» 
...
Altele »
» 
...
Camere/radare fixe
Informatii de sezon
Judete »
» 
...
Natura »
» 
...
Obiective »
» 
...
Regiuni »
» 
...
Targuri si Expozitii »
» 
...
Transport »
» 
...

Cauta
GO!

Abonare la RSS
Articole
Cascada Urlatoarea
Reprezinta un punct deosebit de atractie. Se afla sub poalele Jepilor, deasupra ...

Poduri in Romania
      - Podul medieval din Cârjoaia- Podul medieval din ...

Cinematografe
  [Info Utile]     * Universitatea Nationala de Arta Teatra...

Cinematograf
  Cinematograf sau sală de cinema, este un loc destinat în exclusiv...

Universitatea Nationala de Art...
Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „Ion Luc...

Tehnica proiectiei cinematogra...
  [Introducere în tehnica proiecţiei cinematografice] Introducer...

Filmul romanesc
Filmul românesc cunoaşte o istorie de peste un secol; în ciuda fapt...

Castru
Castrul, (în ), este o fortificaţie celtică de formă rotundă, construi...

Statiune balneara
Staţiunea balneară este o staţiune turistică şi de tratament sau profilaxie...

Partii de ski pe regiuni
[Banat]   Judetul Caras Severin 1. Partia Norica | Muntele mic | 1.200m ...

Adauga un anunt aici Plateste prin SMS 5 EUR si beneficiezi de 30 zile de afisare.

Calea ferata Oravita-Anina



A fost inaugurată la 15 decembrie 1863, fiind prima cale ferată montană (şi a patra construită) de pe teritoriul actual al României.

 

Realizarea ei a avut ca scop transportul cărbunelui (huila) extras din minele de la Anina către Oraviţa, şi de acolo mai departe pe Calea ferată Oraviţa-Baziaş până la Dunăre, spre a fi încărcat în vase de transport fluvial.

 

Are în componenţă 14 tunele cu o lungime totală de 2.084 m, şi 10 viaducte. A fost supranumită Semmeringul Banatului.

 

 

Cea mai veche cale ferată din ţară este în pericol de a fi desfiinţată, transmite corespondentul AMOS News. Prima cale ferată din Banat şi totodată, cea mai veche din România, a împlinit 150 de ani. Pe această cale ferată circulă şi azi două perechi de trenuri - de persoane zilnic.

Cu toate acestea, linia ferată este pe ducă. Şi aceasta din cauza problemelor economice. Linia nu mai aste rentabilă pentru SNCFR iar următorul pas este acela al concesionării acesteia.

Cum este puţin probabil ca un investitor român să fie interesat de linie doar pentru turism, mai mult ca sigur că aceasta nu va fi luată de nimeni după care va urma închiderea ei.

De aici şi până a ajunge în situaţia celei de la Bouţar- Sarmisegetusa nu mai este decât un pas. Aceasta a fost furată aproape în întregime. Salvarea ar părea să vină de la Consiliul Judeţean Caraş Severin.

Preşedintele acestuia, Sorin Frunzăverde a declarat că în cazul în care nu se va găsi nici un amator pentru turism feroviar, atunci va trece linia în patrimoniul instituţiei pe care o conduce.

La rândul său, ministrul Radu Berceanu, a declarat la Oraviţa că ,,nu întrevede nici un mijloc prin care linia să fie menţinută de stat dacă nu este rentabilă, dar că va ajuta un eventual investitor privat.



NOTA: Acest articol este disponibil sub licenta Creative Commons Atribuire-Distribuire in conditii identice si contine text din articolul Calea ferată Oraviţa-Anina prezent in Wikipedia.
NOTA: In cazul in care aveti cunostinta de schimbarea unor date sau informatii din articolul de mai sus va rugam sa nu ezitati sa ne contactati pe adresa contact@eurointegrator.ro
Va multumim!