Obiective
Casa Poporului
Delta Dunarii
Romania: Date generale
Activitati »
» 
...
Adrese utile »
» 
...
Altele »
» 
...
Camere/radare fixe
Informatii de sezon
Judete »
» 
...
Natura »
» 
...
Obiective »
» 
...
Regiuni »
» 
...
Targuri si Expozitii »
» 
...
Transport »
» 
...

Cauta
GO!

Abonare la RSS
Articole
Cascada Urlatoarea
Reprezinta un punct deosebit de atractie. Se afla sub poalele Jepilor, deasupra ...

Poduri in Romania
      - Podul medieval din Cârjoaia- Podul medieval din ...

Cinematografe
  [Info Utile]     * Universitatea Nationala de Arta Teatra...

Cinematograf
  Cinematograf sau sală de cinema, este un loc destinat în exclusiv...

Universitatea Nationala de Art...
Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „Ion Luc...

Tehnica proiectiei cinematogra...
  [Introducere în tehnica proiecţiei cinematografice] Introducer...

Filmul romanesc
Filmul românesc cunoaşte o istorie de peste un secol; în ciuda fapt...

Castru
Castrul, (în ), este o fortificaţie celtică de formă rotundă, construi...

Statiune balneara
Staţiunea balneară este o staţiune turistică şi de tratament sau profilaxie...

Partii de ski pe regiuni
[Banat]   Judetul Caras Severin 1. Partia Norica | Muntele mic | 1.200m ...

Adauga un anunt aici Plateste prin SMS 5 EUR si beneficiezi de 30 zile de afisare.

Aeroportul International Aurel Vlaicu

 

 

 

 

 

Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu , cunoscut înainte ca Aeroportul Băneasa, este din punct de vedere al traficului de calatori al doilea ca marime din Romania, dupa "Henri Coanda" Bucuresti. Inaugurat în anul 1920, este situat la 7 km nord, pe DN1, la 90 m altitudine, pe o suprafaţă de 128 ha. Dispune de o pistă de 3,200 m lungime şi 60 m lăţime. Până la înfiinţarea Aeroportului Internaţional Otopeni în 1970, acesta era principalul aeroport din capitala României.

 

În 1909, Louis Blériot efectuează primele zboruri pe terenul hipodromului particular de la Băneasa (azi cartierul Băneasa din Capitală) - o porţiune din vechea moşie a contesei de Montesquiou.

 

La 1 august 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu înfiinţează la Băneasa o şcoală de pilotaj pentru piloţi militari. Mai târziu, aerodromul devine aeroport; se adaugă o şcoală de pilotaj pentru piloţi civili şi Aeroclubul Regal Român.

 

În 1920 se înfiinţează Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română, prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri şi poştă. În 1923 iau naştere, pe Aeroportul Băneasa, atelierele Companiei de Navigaţie Aeriană Franco-Română, precursoarele Întreprinderii de Reparaţii Motoare de Avion (IRMA) din anii '60-'70 şi ale actualei Societăţi Comerciale ROMAERO.

 

În anii 1947-1952 se construieşte noua clădire a aerogării Băneasa, care are formă de elice cu trei pale.

 

În prezent, Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu este folosit de companii de aviaţie mici, mai ales cele de zboruri ieftine, precum Blue Air. Blue Air leagă acest aeroport cu o serie de destinaţii internaţionale, precum Paris, Lyon, Madrid, Berlin, Maastricht, Verona, Frankfurt, Valencia, Barcelona, Istanbul, Torino şi Roma. În afară de Blue Air, mai sunt şi Sky Europe, care are zboruri de la Bratislava, şi My Air, cu zboruri de la Milano, Veneţia şi Napoli. Legătura cu oraşul se face prin liniile de transport în comun 783 şi 131, sau prin taxi.

 

 

 

continuarea in pagina urmatoare ...



NOTA: Acest articol este disponibil sub licenta Creative Commons Atribuire-Distribuire in conditii identice si contine text din articolul Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu prezent in Wikipedia.
NOTA: In cazul in care aveti cunostinta de schimbarea unor date sau informatii din articolul de mai sus va rugam sa nu ezitati sa ne contactati pe adresa contact@eurointegrator.ro
Va multumim!