Obiective
Casa Poporului
Delta Dunarii
Romania: Date generale
Activitati »
» 
...
Adrese utile »
» 
...
Altele »
» 
...
Camere/radare fixe
Informatii de sezon
Judete »
» 
...
Natura »
» 
...
Obiective »
» 
...
Regiuni »
» 
...
Targuri si Expozitii »
» 
...
Transport »
» 
...

Cauta
GO!

Abonare la RSS
Articole
Cascada Urlatoarea
Reprezinta un punct deosebit de atractie. Se afla sub poalele Jepilor, deasupra ...

Poduri in Romania
      - Podul medieval din Cârjoaia- Podul medieval din ...

Cinematografe
  [Info Utile]     * Universitatea Nationala de Arta Teatra...

Cinematograf
  Cinematograf sau sală de cinema, este un loc destinat în exclusiv...

Universitatea Nationala de Art...
Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „Ion Luc...

Tehnica proiectiei cinematogra...
  [Introducere în tehnica proiecţiei cinematografice] Introducer...

Filmul romanesc
Filmul românesc cunoaşte o istorie de peste un secol; în ciuda fapt...

Castru
Castrul, (în ), este o fortificaţie celtică de formă rotundă, construi...

Statiune balneara
Staţiunea balneară este o staţiune turistică şi de tratament sau profilaxie...

Partii de ski pe regiuni
[Banat]   Judetul Caras Severin 1. Partia Norica | Muntele mic | 1.200m ...

Adauga un anunt aici Plateste prin SMS 5 EUR si beneficiezi de 30 zile de afisare.

Cernavoda

Orasul Cernavoda se situeaza in partea de vest a judetului Constanta, la o distanta de 59  km de municipiul Constanta. Localitatea are o pozitie privilegiata prin situarea sa pe malul drept al bratului Dunarea Veche, in punctul de contact cu fluviul Dunarea. Este considerat a fi un nod de transport de interes national, avandu-se in vedere oportunitatile de transport rutier, fluvial si feroviar pe care Cernavoda le detine.

Importante descoperiri arheologice incep cu epoca neolitica, respectiv o necropola de tip Hamangia, unde a fost descoperita in 1956 celebra statueta Ganditorul de la Cernavoda, alaturi de perechea sa Femeie sezand ( in a doua jumatate a mileniului V – inceputul mileniului IV iH). De asemenea, cercetarile au identificat mai multe asezari de tip Hamangia, intre Dealul Columbia si punctul Coada Zavoiului, cat si o asezare cu existenta indelungata pe Dealul Sofia.

Unul dintre cele mai importante vestigii arheologice este Cetatea Axiopolis care se gaseste la 4 km distanta de Cernavoda. In vecinatate se gasesc si urme ale valului de pamant ( Valul lui Traian). Sapaturile din perioada 1898 – 1899 au scos la lumina zidurile a trei cetati si urmele a mai multor constructii interioare, ca de exemplu doua biserici. Cele trei cetati suprapuse aduc marturii despre epoca elenistica, romano-bizantina ( sec IV-VI) si feudala timpurie ( sec X – XIII).

La 400 de m distanta de podul Anghel Saligny se afla urmele unei cariere romane de piatra de cca 2km lungime. Dealul Sofia este inscris intre monumentele istorice, avand urme de locuire din neolitic si epoca bronzului.

In timpul stapanirii otomane, orasul apare cu numele turcesc Bogazchioi ( ce indica satul de la varsarea Dunarii ). Intre 1858 – 1860, se construieste calea ferata Cernavoda – Constanta,  ceea ce conduce la dezvoltarea activitatilor comerciale, portuare, industriale si implicit a  localitatii Cernavoda.

 

Dupa anul 1877, Cernavoda  devine cel mai important punct de legatura al Dobrogei cu tara. Orasul a avut importanta pentru intretinerea flacarii romanismului in aceasta parte a Dobrogei. Sunt cunoscute actiunile  pentru dezvoltarea invatamantului in limba nationala prin  infiintarea de scoli in satele vecine. Preotul Dimitrie Chirescu ( tatal compozitorului I.D. Chirescu ) a fondat pe langa biserica,  inainte de anul 1878, scoala pentru romani si a fost propagator al ideii nationale in provincia pontica in preajma Razboiului de Independenta.

La Cernavoda se afla ansamblul de poduri feroviare peste Dunare, peste Balta Ialomitei si Bratul Borcea, ctitorit de regale Carol I si proiectat de  inginerul Anghel Saligny, in perioada 1890 – 1895.

Dupa aproape 100 de ani la 21 noiembrie 1987, a fost dat in folosinta noul ansamblu de poduri feroviare si rutiere de la Cernavoda si Fetesti. Amplasate paralel si in apropierea celor vechi, noile poduri sunt prevazute fiecare cu doua linii de cale ferata iar cele rutiere cu sase benzi de circulatie. In sud-estul orasului se afla ecluza de intrare si iesire din Canalul DunareMarea Neagra, cu porturi de asteptare in amonte si aval, permitand astfel trecerea vaselor pe canal spre portul maritim Constanta.

Punerea in functiune a primei unitati a Centralei Nuclearo – Electrice in anul 1996  a inscris Cernavoda intre marii producatori de energie ai tarii.

In 2002 a fost dat in folosinta  podul rutier Sfanta Maria care traverseaza Canalul DunareMarea Neagra, face legatura intre gara si oras si permite accesul direct catre autostrada Bucuresti  - Constanta.



NOTA: Acest articol este disponibil sub licenta Creative Commons Atribuire-Distribuire in conditii identice si contine text din articolul Cernavoda prezent in Wikipedia.
NOTA: In cazul in care aveti cunostinta de schimbarea unor date sau informatii din articolul de mai sus va rugam sa nu ezitati sa ne contactati pe adresa contact@eurointegrator.ro
Va multumim!